Schrijf een beschrijvende en aantrekkelijke samenvatting van de pagina
Je hebt maar een paar zinnen om de aandacht van de gebruiker te trekken, dus maak ze pakkend en relevant. Gebruik de belangrijkste zoektermen, maar houd het natuurlijk klinkend. Probeer de gebruiker te verleiden om op jouw pagina te klikken.
Gebruik een call-to-action om de gebruiker te verleiden tot klikken
Roep de gebruiker op tot actie door bijvoorbeeld “Lees meer” of “Klik hier” te gebruiken. Zo verleid je de gebruiker om jouw pagina te bezoeken en verhoog je jouw CTR.
Wees uniek en onderscheidend
Zorg dat jouw meta description zich onderscheidt van de andere zoekresultaten. Geef bijvoorbeeld aan wat jouw pagina anders maakt dan de concurrentie. Zo val je meer op en vergroot je de kans dat gebruikers op jouw pagina klikken.
Houd het kort en krachtig
Houd jouw meta description kort en krachtig. Zo voorkom je dat er delen van jouw tekst afgekapt worden in de zoekresultaten. Houd jouw meta description tussen de 120 en 155 karakters.
Gebruik Rich Snippets
Rich Snippets zijn gestructureerde gegevens die zoekmachines helpen jouw informatie beter te begrijpen en in de zoekresultaten te tonen. Gebruik bijvoorbeeld sterrenbeoordelingen, productafbeeldingen en prijzen om jouw meta description te verrijken en meer op te laten vallen.